Köpvillkor

Betalningssätt

Payson

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. 

Läs mer om Payson här: www.payson.se

billmate faktura

Köpvillkor med faktura

Fakturaavgift: 19 kr

Handla nu - betala först efter leverans!

När du betalar via faktura administreras detta av Billmate AB under varumärket Billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter, och betalar först efter det att du mottagit dina varor Fakturan skickas via e-post.

Detta erbjuder vi dig:

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • 14 dagars betalningstid
  • Du behöver aldrig lämna ut känslig information
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Tillgång till dina fakturor via Billmate online
  • Möjlighet till delbetalning

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta postledes eller via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Billmate behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Billmate AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

billmate delbetalning

Villkor för delbetalning

Allmänt

Via Billmate AB kan vi erbjuda dig möjligheten att delbetala ditt köp med Billmate delbetalning. Du väljer själv om du vill lägga delbetalning på 3,6 eller 12 månader. Givetvis går det även att betala hela summan eller en större del av den inom avtalsperioden utan extra kostnader. För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet. Fakturorna skickas via e-post.

Varför Billmate delbetalning?

  • Du får alltid varan levererad till dig innan du betalar
  • Få längre kredittid med Billmate delbetalning
  • Alltid samma räntesats oavsett storlek på köp och antalet månader du väljer
  • Första betalningen sker först nästkommande månad
  • Tillgång till dina fakturor via Billmate online

Exempel: Vid ett köp om 10000 kr med Billmate delbetalning 12 månader är uppläggningsavgiften 170 kr. Den gällande årsräntan är 12 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 22.63 %. Kreditköpspriset är 11268 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 939 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker varje månad under ett års tid.

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta postledes eller via e-post. Kreditupplysningen sköts via CreditSafe och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Billmate AB har rätt att utföra stickprovskontroller för att säkerställa så fakturan är korrekt.
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Billmate behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

Billmate AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

billmate kort

Villkor för kortköp

När du betalar via kort administreras detta av Billmate AB under varumärket billmate. Dettainnebär att du handlar tryggt och enkelt.

Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard. Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCod och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken.

Billmate AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.


Priser i butiken
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroendepå felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Färgåtergivning på datorskärm
Roliga barnsaker har gjort allt vi kan för att återge färger och bilder korrekt på vår sidan, men vi kan ej garantera att våra varor kommer att ha exakt den färg du uppfattar på din bildskärm eftersom färgnyanser kan skilja sig åt på olika datorskärmar och vi kan inte ansvara för din dators färgåtergivning.

Transportskada 
Skulle Du märka vid leveransen att varan blivit skadad på vägen så ska Du påpeka detta för ombudet direkt. Om du upptäcker skada efteråt ska du meddela oss så snart som möjlig.

Fraktkostnad
Vi tillämpar enhetsfrakt på Roligabarnsaker.se. Detta betyder att du endast betalar 49 kr oavsett hur mycket eller lite du handlar. Handlar du för mer än 899 kr bjuder vi på fraktavgiften.

Leverans
Alla beställningar skickas med DHL eller posten och våra normala leveranstider är 2-5 arbetsdagar. Beställningar som läggs på helgdagar skickas normalt nästkommande vardag. Om det skett förseningar i din leverans (utan att vi meddelat dig om längre leveranstid) så ska du kontakta oss direkt via e-post (info@roligabarnsaker.se)
I regel är alla våra produkter lagervaror.
Du har rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening.

Posten Varubrev levereras direkt hem i din postlåda. I det fall Varubrevet skulle vara för stort för din postlåda så får du hämta det hos ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär. Du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Gäller försändelser upp till 2 kg.

Ej utlösta paket
Skrymmande försändelser ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar. Hämtas inte paketet/brevet ut inom denna tidsram returneras det automatiskt till roligabarnsaker.se.
Eftersom vi får stå för frakt både till och från ert avhämtningsställe debiterar vi er för alla outlösta paket/brev med 250 kr för att täcka våra omkostnader.

Beställningar i andras namn
Det är inte tillåtet att beställa varor i någon annans namn eller adress utan dennes vetskap och godkännande.
Falskbeställningar polisanmäls utan undantag. Vi loggar IP vid varje beställning, som bifogas vår polisanmälan.

Avbeställning
Så länge er order har status Mottagen eller Under behandling går det bra att avbeställa genom att skicka ett mail till info@roligabarnsaker.se
Är beställningen redan skickad kan ni utnyttja er ångerrätt. Läs mer om den nedan.

Öppet köp / ångerrätt

Du har alltid full returrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor, även om förpackningen öppnats. Dock ska varan återlämnas i välvårdat skick, görs inte detta kan du komma att debiteras för eventuell värdeminskning. 

Så snart vi mottagit din önskan om att använda ångerrätten och vi fått tillbaka varan eller ett bevis på att varan skickats spårbart, återbetalar vi inom 14 dagar tillbaka dina alla pengar inkl eventuella avgifter. Hör av dig till oss så hjälper vi självklart till med dina frågor. Om du skulle vilja utnyttja ångerrätten, ta kontakt med oss för vidare information.

Vid öppet köp ersätter vi inga fraktkostnader till oss. Ansvaret för att försändelsen når oss ligger hos dig som kund.

Vid reklamationer/garantiärenden ersätter vi brevkostnader (alltså inte Rekommenderat eller postpaket).

Vi återbetalar ordersumman inom 30 dagar.
Vi godkänner endast öppet köp om originalförpackningen returneras och är intakt.

Garanti
Vi lämnar sex månaders garanti på våra produkter. Vissa märken/tillverkare erbjuder längre garantitid än så. Gäller tillverkarens egen garanti längre än sex månader står det nämnt i produkttexten för respektive produkt. Garanti gäller ej vid oaktsamhet eller otillbörlig användning av produkten.

Reklamation
Vi följer konsumentköplagen (KKL) vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i tre år från inköpsdatum. Reklamationsrätten fungerar så här:
Inom de sex första månaderna ligger det på oss som säljare att bevisa att du som köpare orsakat felet, därefter skall du som köpare bevisa att varan har haft ett ursprungligt fel.
Reklamation skall alltid ske i skälig tid.

Vid godkänd reklamation står vi för fraktkostnaderna (dock inte för REK-kostnad).

Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist

Vid alla reklamationer måste ni ta kontakt med oss innan via mail till info@roligabarnsaker.se

Loggning och lagring av kunduppgifter
Vi säljer eller förmedlar aldrig dina uppgifter till tredje part. Vi loggar endast information nödvändig för att du ska kunna genomföra köp, som adress och namn. E-postadress måste anges för att vi ska kunna skicka orderbekräftelse och orderstatus. Mobilnummer behöver man för sms-avisering. Personnummer behöver bara anges om köpet sker mot faktura.
Vi loggar IP-adress enbart för användning vid falskbeställningar.

Åldersgräns
För att handla på roligabarnsaker.se måste du ha fyllt 18 år. Är du yngre än 18 måste du ha förälders eller målsmans godkännande. Du förutsätts ha läst dessa köpvillkor när du lägger en order.
Ordrar som läggs i falskt namn, personnummer eller adress polisanmäls.

Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies
Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida.För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.

Betalningsalternativ hos roliga barnsaker, roliga leksaker


Acceptera

Roligabarnsaker.se använder cookies för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. läs mer om cookies